KSIĘGOWOŚĆ

Prowadzenie ksiąg handlowych: 

  • Tworzenie planu kont oraz polityki rachunkowości dostosowany do potrzeb jednostki.
  • Bieżące księgowanie dostarczonych dowodów księgowych w ewidencji syntetycznej i analitycznej.
  • Sporządzanie zestawień obrotów i sald oraz udostępnianie wydruków z sytemu księgowego.
  • Prowadzenie wszystkich ewidencji księgowych wymaganych przepisami ( księga główna, księgi pomocnicze, dzienniki, ewidencja środków trwałych, ewidencja wyposażenia).
  • Przygotowanie miesięcznych oraz rocznych deklaracji podatkowych.
  • Prowadzenie ewidencji dla celów podatku od towarów i usług.
  • Rozliczenia z US, ZUS.
  • Przygotowanie sprawozdań finansowych za rok obrotowy (bilans, rachunek zysków i strat, przygotowanie informacji dodatkowej, uzgadnianie sald zobowiązań i należności, sporządzanie zeznania o wysokości osiągniętego rocznego dochodu CIT – 8).
  • Okresowe sporządzanie sprawozdań statystycznych wymaganych prze Główny Urząd Statystyczny oraz Narodowy Bank Polski.

Prowadzenie ksiąg przychodów i rozchodów:

  • Bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych.
  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wyposażenia.
  • Przygotowanie miesięcznych deklaracji podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT-5, PIT – 5L), deklaracji ubezpieczeniowych oraz deklaracji podatku od towarów i usług (VAT- 7).

Prowadzenie ewidencji ryczałtowych:

  • Ewidencja przychodów.
  • Ewidencja podatku od towarów i usług.
  • Rozliczenie z US i ZUS .